BLOC D'ALTERNATIVA ESQUERRA UNIDA -ELS VERDS de POLLENÇA
CAP OBJECTIU ÉS MASSA PETIT,CAP VICTÒRIA MASSA INSIGNIFICANT. Arundhati Roy

Alternativa | 20 Agost, 2006 22:48
A partir del 1300 a. C. el pre-talaiòtic comença a ser substituït arreu de Mallorca per la cultura dels talaiots. A Pollença trobam nombrosos exemples del monument més representatiu d'aquesta època, el talaiot: els del Puig d'albeguins, del Molí de vent (Almadrava), de la Penya Mascorda a can Eixartell, de la rota d'Alt a can Vela Gran, de can Vela Petit, de Fartaritx del Racó, dels vilarets de Llenaira... També són molt importants, encara que totalment arrasats, els poblats emmurallats que varen succeir en el temps als primigenis talaiots: Can Daniel Gran amb els seus 15.300 m2 d'àrea "urbana" és un dels més grans de Mallorca, el qual començà a ser habitat sobre el 1.000 a. C. Tanmateix, avui en dia quasi bé no es pot distingir cap mena de construcció, entre les quals hi havia 3 talaiots circulars i dos quadrangulars integrats dins les murades que formaven part del seu sistema defensiu.
És a aquest jaciment, can Daniel Gran, al que li dedicarem unes linees. Més endavant parlarem d’altres jaciments.
Can Daniel està situat just al darrera del Puig de Santuiri, al camí de can Totxa. Actualment, i des de fa molts anys, és a una finca privada i hi tenen porcs. Ja podeu imaginar l’estat de conservació del jaciment. Però per la meva sorpresa encara quedaven restes visibles de varis talaiots i de la murada.
És una llàstima que tot això es deixi perdre d’aquesta manera. Que no s’excavi, que ni tansols es tengui en conte. Demanen turisme de qualitat, turisme cultural, i tenen tot el nostre patrimoni abandonat. És clar que no els interessa donar diners per a coneixer el nostre passat, però al manco podrien tenir-ho indicat i una mica acondicionat per a la visita. Ni tansols els pròpis pollencins saben de l’existència de la multitud de jaciments i restes arqueològiques del nostre municipi.



Aquest blog és plural i lliure. Les opinions dels comentaris reflecteixen només el parer de l'autor del mateix i des del blog URXELLA no ens fem responsables del seu contingut.
| « | Agost 2008 | » | ||||
|---|---|---|---|---|---|---|
| Dl | Dm | Dc | Dj | Dv | Ds | Dg |
| 1 | 2 | 3 | ||||
| 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
| 11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
| 18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
| 25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
Entre porcs.
Pepe | 21/08/2006, 00:25