El Blog d'en Potti

De plaça en plaça, de festa en festa.

El Centre Cultural Mallorquí, de Cultural en te poc..

potti | 16 Desembre, 2004 17:07 | del.icio.us latafanera.cat meneame.net technorati.com

L'altre dia vaig veure espantat al Última hora com publicaven una noticia referent a uns cartell que els del Centro Cultural Mallorquin havien realitzat i que reproduien al costat. Aquest cartell, escrit en una cosa que ells anomenen Mallorquí.

Fa coió com el senyor Jaume Martorell (o Don Caime com l'anomenen alguns) dona les darreres coetades de la seva 'existencia' política i com mira de arrosegar a tots els que pot amb ell. Però el que trobo un insult major és lletgir la seva 'fuya' informativa on prediquen el bilinguisme (balear-castellà) i ens trobam amb una cosa mal escrita, sense cap tipus de cap ni peus.. (paraules com però i això escrites amb els accents cap a costats diferents?¿ la grafia 'Y' en lloc de la 'i' i altres barbaritats)

Però no acaba aquí això, podem trobar una versió en Castellà que per no se quins misteris de la vida és més extensa i conté més 'informació' que la versió (i ben versionsada) Mallorquina.

Si filam una micona més prim, podem trobar altres barbaritats majors i frases com : 'Zapatero a tus zapatos. Deja el tema de las lenguas para los que entendemos de lingüística y filología.' (.. i ho diu en primera persona del plural.. LOS QUE ENTENDEMOS... ai senyor...).

Comentaris

esmeu nom Jose

barruts¡¡¡

esmeu nom Jose | 28/12/2004, 17:47

No tenc res contra es catalans. pero MOLT contra es catalanistas que mos volen endossá una llengo que té menos tens de vida que sa nostra y que vá essé duita a N.E. de España p´es MALLORQUÍ RAMON LLULL
Mallorquí

Visca Mallorca!

Mallorquí | 26/02/2005, 16:42

Jo no tenc res contra els castellanistes que obertament es mostren hostils davant els partits mallorquinistes (PSM i UM). En canvi als que s'omplen la boca de "mallorquí" i odien tot el que no sigui castellà els considero uns RENEGATS. Visca Mallorca lliure! !!*!!
Roger

Mallorquí, solleric, pollencí, menorquí, eivissenc,formenterer, menorquí....i es xerrar des meu carrer, no te fot!

Roger | 20/04/2005, 11:08

A veure....per començar en Ramon Llull no va dur res enlloc...era fill de catalans que van venir a Mallorca amb la conquesta. Els catalanistes no ens volen endossar res, no siguis beneit....la gent que realment estima el que xerram sap perfectament que és català. Ben al contrari, la gent que vol dividirmos, ens diuen que és una altra llengua i més barbaritats....però bé...l'escriptura no té perquè ser exacta a la parla....(mirau el francès o l'anglès!!) Visca el català!! Xerrar català no vol dir ser català sinó els americans també serien anglesos. Igualment, jo defens la creació dels Països Catalans per salvaguardar la nostra llengua i la nostra cultura, que òbviament és catalana. I noltros, som fills dels catalans que varen venir amb la conquesta.
Tofol de Petra

A mem imbecils

Tofol de Petra | 02/05/2005, 23:27

Si de uan vegada xarrau es mallorqui no es catala de merde. no podreu en noltros. y si no a HOSTIAS, com diu es vostro admirad ibarretxe. Au
XORIGER

mare...

XORIGER | 03/07/2005, 20:40

a valencia valenciÀ... a menorca menorquí...(((DESPUES DEIM K NO ES CATALA TOT PER FAVOR!!)) K ES K DEIES VOSALTRES K LANDALUSS NO ES CASTELLA ??? DESPERTEU BARRUTS DE MERDA AMEM SI VOS ENTRA K TOTS PARLEM CATALÀ!
Biel Chapeta

Re: El Centre Cultural Mallorquí, de Cultural en te poc..

Biel Chapeta | 14/09/2005, 06:44

A Mallorca de tota sa vida em xerrat mallorquí
Toni

Re: El Centre Cultural Mallorquí, de Cultural en te poc..

Toni | 14/09/2005, 06:46

Canya contra Catalunya! Som mallorquins, espanyols, mai ens fareu catalans!
Biel Chapeta

Re: El Centre Cultural Mallorquí, de Cultural en te poc..

Biel Chapeta | 14/09/2005, 06:48

Putos Catalans, volen conquerir s'illa! Mai la tindran! Antes muerta que catalana
MALLORCA IS NOT CATALONIA

Re: El Centre Cultural Mallorquí, de Cultural en te poc..

MALLORCA IS NOT CATALONIA | 14/09/2005, 06:49

MALLORCA IS NOT CATALONIA
Josep P.G. - Manacor

Lo pitjor és un mallorquí catalanista!

Josep P.G. - Manacor | 15/10/2005, 16:46

He viscut molt d´anys a Catalunya, a Lèrida i a Barcelona, i si una cosa tenc clara és que no som catalans. Es mallorquí és sa nostra llengo, i que no me toquin es collons i mos diguin que hem d´estodiar es català a ses escoles... per què?? PUTES!!! Si fins i tot es catalanista d´en Borja Moll reconeix ses modalitats (modalidats en mallorquí) nostres!! Els meus herois són en Ramon Llull i es reis mallorquins. Visca en Jaume III que va morir per sa nostra ysla lluitant contra es catalans!! Es catalanistes no podreu contra es pobble mallorqui, igual que en Franco tampoc va porer acabar amb sa nostra llengo, ni n´Hazaña va porer fer-mos part de "La Gran Catalunya". Visca Mallorca i visca Espanya!!
rafa

visca lo regne

rafa | 24/10/2005, 22:34

soc valencià ....pero mai catala pero nunca catalan
som mallorqui

a la merda

som mallorqui | 22/02/2006, 17:13

tots es mallorquins rengats que volan a ser catalans
oriol de cabrera

tenc molta sort

oriol de cabrera | 04/08/2006, 17:59

jo no entrare en discussions de si es valencià és català si es mallorquí és català o si es lleidetà és català cadascú és prou gran com per tenir clar quina és la seua llengua si es que la parla que seria un altre tema ehh espanyols de tot t arreu però aquest dies dianvulant per aquestes planes me adonat que es diguin com es diguin aquestes llengues en les quals escribiu per aqui les entencf totes és una sort per a mi tenir un domini de tantes llengues jo que creia que només parlava es blanenc de sa costa brava sud i es castellà de andalusia una abraçada a tots els que seguiu parlant aquestes llengues que tan han costat de defensar de l'enemic comú que no ho oblideu no es catalunya per als balears i valencians ni es el regne i ses illes per catalunya áquells que serien feliços que cap daquestes llengues es parles ja sabeu tots qui són visca l'entenimen.Per cert el mallorqui es parla amb accent alemany? jejejeej foteu-se renegars
UN PATRIOTA MALLORQUÍ

RENEGATS I ESPANYOLISTES DE MERDA

UN PATRIOTA MALLORQUÍ | 15/08/2006, 11:23

Més tard o d'hora sabreu el que és que vos donin pel sac de bon de veres. El pensament català sempre sobreviu als seus il·lusos enterradors i quan el vostre rei sigui mort, i n'ansar, i en ZP i tots vosltres i jo mateix encara el catalanisme serà present i més potent que mai fins a la victòria final:la independència de la nació catalana completa. Visquen els Països Catalans!!!
Afegeix un comentari
ATENCIÓ: no es permet escriure http als comentaris.
Amb suport per a Gravatars
 
Accessible and Valid XHTML 1.0 Strict and CSS
Powered by LifeType - Design by BalearWeb