La recollida selectiva a Puigpunyent arriba fins al 70 % dels residus generats
Manel | 14 Setembre, 2005 06:49
Fa uns mesos el municipi de Puigpunyent inicià, i de manera pionera a Mallorca, la recollida selectiva de matèria orgànica. Afegit a la recollida selectiva de vidre, envasos i paper que es duu des de fa anys, ha fet que només el 30 % dels residus que produeix el municipi siguin enviats a l’abocador.
En canvi, el Consell de Mallorca segueix sense complir allò establert pel Pla Director Sectorial de Gestió de Residus quant a recollida selectiva, reciclatge i compostatge. L’any passat, segons denuncia el GOB, el reciclatge a Mallorca just arribà el 15 %, quan les previsions del Pla de Residus eren del 38 %.
L’octubre està previst la modificació del Pla de Residus per poder duplicar la capacitat d’incineració de Mallorca.
Reduir, Reutilitzar i Reciclar els fems, i Recuperar els residus en els
processos de transformació, són les quatre R de la sostenibilitat del
mediambient.Entrevista a na Munar: Tancament de l’abocador de Son ReusPorreres inicia la recollida selectiva de fems porta a porta